Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 19, 2011

Perasaan

Perasaan erti-nye emosi yg hanya boleh dikawal,dirasai,difahami oleh tuan badannye sendri..perasaan boleh menjelma seribu rasa,,seribu bahasa dlm 1 hari..betapa unik dan indahnye kurniaan Allah pd hamba2 nya..tp adakah perasaan itu semuanya positif?? tidak..negatif juga turut menguasai perasaan positif..bagi aku..semuanye bergantung pd keadaan sekeliling kita yg membuatkan perasan menjelma..[ape yg telah berlaku,akan berlaku dan sedang berlaku]dan seribu rasa aku mksdkan td [seperti air yg rasanye tawar & manis..sebiji buah yg ada rase masam & manis & kelat]..Aku sekarang dlm perasaan bercampur baur..macam2 aku rase..mcm2 juga aku fikir..dari fikiran kite juga yg akan membuat kite rasa sama ada perasaan itu indah,pahit,manis,pedih, dan sbg nye..


Setiap tahun umurku bertambah..kene fikirkan pula masa depan..perasaan aku skang ni takut..takut akan ape yg akan berlaku dlm hidup aku..pd masa yg sama..perasaan gembira jg turut hadir..kenapa?? terlalu banyak utk dijelaskan di sini..aku tahu..ini perasaan normal bg semua insan di muka bumi Allah.. apepun kite sebagai hambaNya hendaklah percaya pd Qada' dan Qadhar..sentiase berdoa agar kite diberkati dirahmati dlm ape jua kite lakukan,ingin lakukan, dan telah lakukan.


Pd awalnye aku ingin berkongsi cerita kisah kes pembuangan bayi pd zaman skang..perasaan aku sedih mengenangkan bayi2 yg tidak berdosa dibuang seperti sampah..akan aku cerita di kemudian hari..Hari ni aku cume nak berkongsi perasaan aku yg mana aku rase dalam blog ni tak ada isinya..[perasaan itu] Hmm..mungkin kerna perasaan bercampur baur itu sudah mengelirukan aku sampai ku sendri tak tahu ape isi nya..walau bagaimanapun aku rase lega..biarlah ia menjadi persoalan pd perasaan aku ni..lambat laun ia akan pudar tanpa aku sedari..apepun mungkin 'point' ini sedikit sebanyak terlepas dr kekeliruan perasaan ini:


1) takut = masa depan
2) sedih = cinta antara benua & cinta antara keluarga
3) gembira = masih mencari [syukur dgn ape yg ada skang]
4)bosan = 'tanam anggur'
5) - next....errm...??? keliru??

0 comments:

Post a Comment